Vitamíny, které potřebujeme k životu

Vitamíny, které potřebujeme k životu

Musíme si v pestré a pokud možno čerstvé stravě do organismu dodat vše, co potřebuje. Výživa Pulo.cz je přímo spjatá se zdravím, a to se stává v poslední době silným pojmem. Pokud potřebujete některý z vitamínů a minerálů konkrétně, můžete si vše usnadnit a rovnou si určitý vitamín zakoupit a snadno dávkovat.

Vitamíny lze rozdělit do dvou velkých skupin: rozpustné ve vodě a rozpustný v tucích. Ve vodě rozpustné vitamíny jsou vitamíny skupiny B, vitamin H, C a PP. Ty rozpustné v tucích se naopak rozpouštějí v tucích. Jsou to vitamíny A, D, E a K. Ve vodě i v tucích jsou absorbovány v zažívacím traktu, ale v různých oblastech.

Hlavní funkce vitamínů

Existuje mnoho činností, které vitamíny v těle vykonávají zcela tichým způsobem:

• podílejí se na metabolismu buněčné energie

• chrání před antioxidačními látkami

• pomáhají vývoji plodu

• napomáhají růstu a vývoji organismu

• podílet se na syntéze buněčného genetického materiálu (DNA)

• přispívají k neustálé regeneraci tkání

• zasahují do pravidelné kontrakce svalů

• umožnit správný růst kostní tkáně a zubů

• pomáhají při syntéze hormonů

•podílet se na udržování zdravé pokožky

• zvyšují imunitní odpověď v případě infekcí

• zlepšují zrak

capsule

Důležité minerální látky

Vápník

Je to nejhojnější minerál v těle. 99 % vápníku se nachází v kostech a zubech, ale zbytek přítomný v krvi, svalech a dalších tkáních je nesmírně důležitý. Podporuje svalovou kontrakci, umožňuje přenos nervových signálů a formuje buněčnou membránu. Dále se zdá, že vápník může být užitečný při prevenci střevních nádorů, protože narušuje metabolismus tuků a žlučových kyselin.

Vápník užívaný s jídlem (zejména mléko a mléčné výrobky) někdy stačí k zajištění doporučeného denního příjmu. Ale u žen a zejména v těhotenství, potřeba vápníku roste a tyto dodatečné požadavky musí být doplněny potravinovými doplňky.

th

Železo

Železo je pro lidský organismus nenahraditelné a je spojené s krvetvorbou a červenými krvinkami. Z nedostatku železa vzniká anémie. Správný přísun železa je velice důležitý v době těhotenství, jinak dítěti hrozí anémie už od narození. Nedostatek železa se projevuje únavou, bolestí hlavy, neschopností se soustředit. Je také nezbytně nutné železo přijímat v té správné formě, aby jej tělo dokázalo co nejvíce zpracovat. Ideální je, najít si ucelený komplex vitamínů, které železo obsahují. Například spolu s vitaminem C dokáže tělo absorbovat a využit mnohem více železa.